+100 جمله زیبا در مورد کتاب و کتابخوانی از بزرگان و کتابخوانان

کتاب، فی نفسه ارزشمند و دوست داشتنی است. کتاب‌هایی که در مورد کتاب هستند، دیگر فوق العاده‌اند! در سبد مطالعه روزانه‌ام اغلب از این کتاب‌ها یافت می‌شود و هر روز جرعه‌ای برای آرامش و انگیزه می‌خوانم. روزی که در حال یکی از این کتابها به نام «بخوان برای زندگی» بودم، ایده‌ی این نویسه به ذهنم رسید:

گنجینه ای از صدها جمله در مورد کتاب و کتابخوانی ؛ جملاتی انگیزاننده و جالب از حکیمان و بزرگان و کتابخوانان وطنی و جهانی

شما می توانید مجموعه جملات را در یک کتاب الکترونیک دانلود کنید یا در ادامه، جملات را بخوانید. امیدوارم تاثیر شگرف این جملات ناب را بر روی کیفیت زندگی، انگیزه مطالعه، نرمش قلم، تراوش خلاقیت و رشد شخصی خود حس کنید.

۱. آنچه در نهایت می‌شویم به کتاب هایی بستگی دارد که پس از تمام شدن کار استادان، تازه آن‌ها را شروع می‌کنیم. بزرگترین دانشگاه هر فرد مجموعه کتاب‌های اوست.

توماس کارلایل، نویسنده و ژورنالیست قرن نوزدهم

۲. به نظر می‌رسد خواندن مهارت بسیار ساده‌ای باشد، اما بسیاری از دانشجویان را پشت نیمکت‌های دانشگاه نگاه می‌دارد. فقط آن زمان که بتوانید ماهرانه بخوانید، شانس تحصیل خواهید داشت.

جان مک کی، سرپرست سایق تیم فوتبال دانشگاه های کالیفرنیا

۳.در اولین سال‌های پیدایش تلویزیون،‌ علاقه‌ی آن‌ها به مطالعه را نیز بهبود بخشد. در واقع، تلویزیون مجموعه‌ای از داستان‌ها و روایات بی‌وقفه و تمام‌نشدنی است. ما باید درک کنیم که حتی اگر بخواهیم نمی‌توانیم همه ی اخبار و حکایات دنیا را ببینیم. من اعتقاد دارم بخشی از پیام‌های بازرگانی باید حذف شوند.

نورمن میلر، نویسنده

۴. اگر زیاد کتاب بخوانید، شما را کتاب‌خوانده به حساب می‌آورند؛ اما اگر زیاد تلویزیون نگاه کنید، شما را تلویزیون‌دیده خطاب نمی‌کنند.

لی لی تاملین، کمدین مشهور

۵. آیا تابه‌حال به عمق توانایی خواندن، فقط خواندن، توجه کرده‌اید؟ به اینکه خواندن کلید ورود ما به کل دنیای تفکر، تخیل و تجسم خواهد بود؟ به مصاحبت قدیس و شیخ از خردمندانه‌ترین و ظریف‌ترین نکات در خردمندانه‌ترین و شوخ‌طبع‌ترین لحظات؟ به  اینکه خواندن اجازه می‌دهد با چشم های عمیق‌تری ببینیم؟ با گوش‌های شنواتری بشنویم؟ و به شیرین ترین‌آواهای زمان گوش دهیم؟

جیمز راسل، شاعرو نویسنده قرن نوزدهم

۶. هدف حقیقی کتاب‌ها آن است که ذهن را به دام فکر کردن بیندازند.

کریستوفرمورلی، نویسنده و ویراستار قرن بیستم

۷. اگر کودکان نتوانند بخوانند و هیچ مهارتی برای بازار کار نداشته باشند، بازوی اقتصادی جامعه به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.اگر کودکان ندانند که چگونه از رایانه استفاده کنند و یا از دنیای فناوری بی‌خبر باشند؛ اقتصاد هیچ فایده‌ای برای آنان نخواهد داشت به جز حداقل درآمد ممکن. فقط و فقط آموزش است که به کودکان ما اطمینان می‌بخشد که آنان نیز می‌توانند در این روزگار جایی داشته باشند.

کاولین پاول

۸. انسان خرمند همواره تشنه دانش است، در حالی که بی‌خرد همیشه به دنبال غذای شکم می‌گردد.

ضرب المثل

۹. ذهن های پیر مانند اسب های پیرند! اگر میخواهید آن هارا سرزنده نگاه دارید؛ باید آن‌هارا ورزش دهید.

جان آدامز

۱۰. سیصد کتاب در سال یعنی حدود روزی یک کتاب که برای بیشتر ما کمی فراتر از معمول است؛ اما همه ی ما باید برای خودمان یک هدف تعیین کنیم. چند کتاب در سال؟چند تا در ماه؟ یا هفته؟مهم نیست! فقط یک عدد را انتخاب کنید و خود را به آن متعهد کنید. برای عمل به قولتان تلاش کنید.

پت ویلیامز

۱۱. چیزهایی که به دنبال آن می‌گردی،‌ همه در همین دنیاست! اما تنها راهی که آدمیزاد بتواند نود و نه درصد آن‌ها را ببیند، در کتاب است.

پروفوسر فابر، در ۴۵۱ درجه فارنهایت

۱۲. اگرچه هیچ یک از ما نمی‌توانیم همه چیز را بدانیم؛ اما همه‌ی ما می‌توانیم فردا بیشتر از امروز بدانیم.

پت ویلیامز

۱۳. مردم نمی‌دانند چطور ممکن است کل زندگی انسان فقط با یک کتاب تغییر کند!

مالکوم ایکس

۱۴. افرادی که کتاب می‌خوانند؛ اجتماعی‌ترند. تماس مداوم با کلمات به خودی خود نمی‌تواند کمکی بکند؛ اما نحوه برداشت و استفاده‌ی ما از زبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.کلام ما را شکل می‌دهد و همه می‌دانند که قدرت کلام کلید حیاتی موفقیت است. آیا دوست دارید دامنه لغات خود را افزایش دهید؟ کتاب ها پر از کلمات رنگارنگ‌اند!

پت ویلیامز

۱۵. این درست نیست که فکر کنیم ما فقط یک بار فرصت زندگی کردن داریم؛ اگر بتوانیم بخوانیم، نه یک بار، بلکه بارها و نه یک شکل بلکه به گونه‌های مختلف زندگی کنیم.

اس.آی هایاکو،‌ مدرس و سیاستمدار

۱۶. ما میخوانیم تا ذهن را آموزش دهیم؛ ذهن را پر کنیم؛ به ذهن استراحت دهیم، ذهن را ترمیم کنیم حتی ذهن را رها کنیم .

هولبروک جکسون، نویسنده معاصر

۱۷. آنچه مطمئنیم این است که خواندن راه را برای شما باز می‌کند. خواندن شما را با آنچه در ذهنتان به آن نیاز دارید، رو‌به‌رو می‌کند و امکان دسترسی به آرمان‌های شما را فراهم می‌سازد.

اپراوینفری

۱۸. هدر دادن ذهن به مراتب وحشتناک تر از به هدر دادن پول است

شعار صندوق پول دانشگاه یونایتدنگرو

۱۹. خواندن تار عنکبوت‌های ذهن را پاک می‌کند. قدرت تفکر را تقویت می‌کند. ماهیچه‌های مغز را ورزیده می‌کند. خواندن قدرت تحمل ما را برای حقایق تلخ و راه های جدید بالا میبرد. خواندن بزرگ شدن را جایگزین پیرشدن می‌کند.

چاک سوییندل، نویسنده

۲۰. یک پنجره‌ی مطمئن به قلب هر انسان، نگاهی به فهرست مطالعات اوست.

ماری بی دبلیو

 

فهرست مطالعه کتاب

۲۱. دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند خواندن ارتباط میان ما و دیگران را تقویت می‌کند و این عامل دست کم برای من، یکی از بهترین دلایل کتاب خواندن است. ما وقتی کتاب می‌خوانیم به حقیقتی بزرگ و آرام بخش دست میابیم؛ اینکه دیگر تنها نیستیم.

پت ویلیامز

۲۲. یک کتاب خوب باید در پایان کمی شما را خسته کند باید احساس کنید با خواندن آن، چند بار زندگی کرده اید.

ویلیام استایرون

۲۳. پس از یک روز طولانی با انواع و اقسام کارها و مسئولیت‌ها، تا پاسی از شب بیدار می‌ماند و کتاب می‌خواند. هدفی بزرگ و عزمی راسخ او را بیدار نگاه می‌داشت.

دوریس کرنز گودین

۲۴. برایان تریسی سخنران و مربی موفقیت، برای گنجاندن کتاب بیشتر در برنامه روزانه راه کارهایی پیشنهاد می‌کند، او می‌گوید: از هر فرصت کوچکی که زمان در اختیار شما می‌گذارد استفاده کنید. همیشه کتاب و مجله همراه داشته باشید تا هنگام انتظار و غیره بیکار نمانید. اگر شما در هر ماه یک کتاب بخوانید، در طول یک سال، دوازده کتاب و تا ده سال آینده صد و بیست کتاب خوانده‌اید. با استفاده از این روش شما یکی از بهترین کتابخوان‌های دنیا خواهید بود. اگر در روز پانزده دقیقه، فقط پانزده دقیقه آثار کلاسیک جهان را مطالعه کنید؛در عرض چند سال همه‌ی کتاب‌های برجسته ادبی را خوانده‌اید.

۲۵. واقعیت این نیست که من مردم را دوست ندارم، بلکه در هم‌نشینی با دیگران حتی با نزدیک‌ترین‌ها و عزیزترین‌های خود نیز لحظه‌هایی می‌رسد که من دلم برای خواندن تنگ می‌شود.

مائورین گوریگان، نویسنده و منتقد

۲۶. تلویزیون برای من بسیار آموزنده بوده است؛ درست همان لحظه که کسی آن را روشن می‌کند من به کتابخوانه می‌روم و کتابی می‌خوانم

گروچومارکس، اندیشمند بزرگ

۲۷. چطور می‌توانم زمانی را برای خواندن این همه خواندنی پیدا نکنم؟

کارل کراس، ناشر و ویراستار

۲۸. مراقب لحظات آزاد خود باشید. آن لحظات مانند الماس‌های نتراشیده‌اند؛ اگر آن‌ها را بتراشید و خرد کنید؛ ارزش حقیقی خود را از دست می‌دهند .اگر مراقب آن‌ها باشید؛ شفاف‌تر و درخشنده‌تر جلوه خواهند کرد

رالف والدوامرسون

۲۹. گاهی از افرادی می‌شنویم که بسیار گرفتارند و برای خواندن وقت ندارند کسی که بگوید اکنون برای خواندن وقت ندارد، هیچگاه نخواهد خواند

پی سی فوریز، سردبیر مجله فوریز

۳۰. آیا دوست دارید برای خواندن وقت پیدا کنید؟ عاشق کتاب شوید؟ در جستجوی کتاب‌هایی باشید که شور عشق را در شما برانگیزاند و فقط به ندای قلب و خرد خویش گوش فرادهید. آن وقت نیازی نیست به دنبال وقت بگردید، زمان، خود، شما را پیدا خواهد کرد

استیو لوین، از مجموعه کتاب های آنگاه که می‌بینیم


مطلب پیشنهادی: آموزش رایگان تندخوانی


۳۱. خواندن کتاب‌های اندیشمندان و نویسندگی بزرگ بهتر از حرف زدن با آن‌هاست؛ زیرا نوشته‌های این افراد نسبت به صحبت‌های خودمانی آن‌ها تبلور بسیار کامل‌تر و دقیق‌تری از افکار و اعتقاداتشان خواهد بود

فرد اسمیت

۳۲. انسانی که می‌خواند باید به طور کامل هوشیار و آگاه باشد و کتاب همچون گوی نوری در دستش

ازرا پاوند، شاعر معاصر آمریکایی

۳۳. من دردی را نمی‌شناسم که یک ساعت خواندن آن را آرام نکرده باشد

چارلز اسکوندات، متفکر فرانسوی

۳۴. کتاب‌ها مانند زنبورهایی هستند که گرده‌ی گل‌ها را از ذهنی به ذهن دیگر منتقل می‌کنند

جیمز راسل، شاعر آمریکایی

۳۵. من فکر می‌کنم ما باید فقط کتاب‌هایی بخوانیم که زخمی‌مان کند؛ اگر کتابی که می‌خوانیم ما را با ضربه‌ای محکم از خواب بی‌خبری بیدار نکند، در اصل چرا آن را خوانده‌ایم؟ کتاب باید مانند تبری، یخ درون ما را بشکند

فرانتس کافکا

۳۶. من دریافته‌ام کتاب‌ها چنان قدرتی دارند که می‌توانند زمان را متوقف کنند، آن را به عقب بکشند و حتی به سوی آینده ببرند

جیم بایشاب، روزنامه نگار آمریکایی قرن بیستم

۳۷. بهترین لحظات در زمان خواندن، همان لحظاتی است که تو با چیزی آشنا برخورد می‌کنی؛ یک فکر، یک احساس یا نوعی نگاه که تا آن زمان فکر می‌کردی فقط منحصر و متعلق به خود تو بوده است. اکنون جایی دیگر و از زبان شخصی دیگر با آن رو‌به‌رو می‌شوی. شخصی که هرگز او را ملاقات نکرده‌ای. شخصی که حتی شاید مدت‌ها پیش مرده باشد. درست مانند آن‌که دستی بیرون می‌آید و دست‌های شما را می‌گیرد

آلن بنت نمایش نامه نویس و هنرپیشه

۳۸. کتاب‌ها موعظه‌گران و مشاوران همیشه آماده‌ای هستند که نسبت به موعظه‌گران زنده این ارجحیت را دارند که هر وقت شما بخواهید موعظه می‌کنند؛ نیازی به گرفتن وقت ملاقات ندارند و هر چند بار که شما بخواهید؛ درس‌شان را تکرار می‌کنند

اوسوالد چمبرز

۳۹. یک کتاب خوب که با تبحر و مهارت نوشته شده است مانند قالیچه سلیمان است. می‌توانیم روی آن بنشینیم و به سرزمین‌هایی سفر کنیم که هیچ‌گاه و از هیچ راهی نمی‌توانستیم به آنجا برویم

کارولین گوردون

۴۰. این کتابخانه‌ام که تمام وسایل ترقی مرا تامین کرد. موقعیتی که مرا دو سه ساعتی در روز از دنیا جدا کند و کمبود تحصیلاتی، که پدرم از من انتظار داشت؛ جبران کنم. مهم نبود کجا نشسته‌ام؛ ذهنم به طور کاملی در اسارت کتاب بود. خواندن تنها تفریحی بود که برای خودم مجاز می‌دانستم. هیچ زمانی برای مهمانی و شادمانی نگذاشته بودم. اما کارم را با عزمی راسخ و تا جایی که لازم بود به طرزی خستگی‌ناپذیر ادامه می‌دادم

فرانکلین

۴۱. در پایان هر روز، دوباره اطمینان می‌یابم که خواندن بزرگترین مهارتی است که آموخته‌ام. کتاب‌ها ذهن مرا هوشیارتر و درک مرا از حقیقت وسیع‌تر کرده‌اند. از همه مهم‌تر آن‌که به زندگی من اهداف بزرگی بخشیده اند.

آدام ویتی

۴۲. برای کتاب خوان شدن یک راه خوب سراغ دارم؛ اینکه همیشه و همه جا با خود یک کتاب همراه داشته باشید. اگر همیشه کتابی پیش شما باشد، عادت می‌کنید که هرجایی را برای خواندن انتخاب کنید. اگر همین الان بدون کتاب هستید؛ معطل نکنید؛ به نزدیک‌ترین کتابفروشی بروید و یکی از کتاب‌های مرا بخورید

اولیور وندل هولمز نویسنده و رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد

۴۳. می‌دانی چرا این کتاب ها آن‌قدر اهمیت دارند؟ زیرا، جان دارند. به عقیده من، جان یعنی کیفیت، یعنی جنس، یعنی بافت. این کتاب‌ها را می‌توان زیر میکروسکوپ برد و دید که تار و پود دارند. از زیر شیشه‌ی میکروسکوپ می‌توانی زندگی را ببینی که با سرعتی بی پایان از گذشته تا به امروز در جریان است.

پروفوسور فابربه موناگ در ۴۵۱ درجه فارنهایت

۴۴. نشانه یک کتاب خوب این است که هر بار آن را می‌خوانید تغییر کنید؛ چیزی تازه بیابید. کتاب‌خوان‌ها می‌دانند چه می‌گویم. بارها شاهد این تجربه بوده‌اند

اندرسون کوپر، خبرنگار سی ان ان

۴۵. اگر شما چیزهایی بخوانید که با آن موافقید؛ هرگز چیزی یاد نخواهید گرفت.

جیمز دی هاگسون، معاون سابق وزارت کار ایالت متحده

۴۶. شما نباید وقت خود را صرف خواندن موضوع‌هایی کنید که شاید روزی برای شما جالب باشد؛ چون ممکن است آن روز هیچ‌وقت فرا نرسد.

برایان تریسی

۴۷. کتاب‌هایی می‌توانند بیشتر به شما کمک کنند که بیشتر شما را به فکر کردن وادارند. سخت‌ترین راه یاد گرفتن،سطحی خواندن است؛ اما، یک کتاب برجسته که از ذهن نویسنده‌ای متفکر آمده باشد، همچون کشتی افکار است که با حقیقت و با زیبایی به عمق دریا می‌رود.

تئودور پارکر، نظریه پردازد و متفکر قرن نوزدهم

۴۸. کسی که می‌داند چگونه و چه چیزی بخواند، این قدرت را دارد که خود را بزرگ نشان دهد، راه‌های بقای خویش را گسترش دهد زندگی‌اش را کامل، پربار و دلچسب کند.

آلدوس هاکسلی، نویسنده

۴۹. زمانی که مارتین لوترکینگ به مدرسه‌ی علوم دینی می‌رفت، در زمینه‌ی تاریخ، فلسفه و مذهب مطالعات بسیاری داشت. با هر کتاب و در هر زمینه‌ای او از خود این سوال را می‌کرد که در قلبش چه اعتقادی دارد. همان طور که می‌خواند، یاد می‌گرفت و آموخته هایش را منعکس می‌کرد. به ارزش ها و اعتقاداتش نیز با خمیره‌ی کشف حقیقت، شکل می‌بخشید.

۵۰. کتاب‌ها بهترین دوست برای همنشینی، بهترین مشاور در زمان تردید، بهترین آرام بخش دوران افسردگی، بهترین سرگرمی دوران بازنشستگی، مطمئن‌ترین مخدر برای خستگی، بهترین ورزش برای ذهن، زیباترین باغ طبیعت و زمینی بارور برای بقای ابدی هستند.

بالسترود وایت لاک، عالم و دانشمند قرن هفدهم

كتاب مانند قاليچه سليمان

۵۱. من عاشق کتاب ها هستم؛ چون آرامم می کنند و به زندگی و مرگم جلوه ای دیگر می‌بخشند.

حکیم و ادیب دوره‌ی رنسانس، مایکل دمانتین

۵۲. من طوری کتاب می‌خواندم گویی که زمان در حال تمام شدن است. البته از لحاظ تخصصی هم همین طور است. همچنان که بزرگتر می‌شدم، عطش من نیز برای کمی تفریح و لذت بیشتر می‌شد: کتاب‌هایی می‌خواستم که نفسم را بند بیاورند و شهودم را به نگاهی دوباره وادارند

باربارا کینگ سولور، رمان نویس

۵۳. ادبیات داستانی با شریک کردن ما در تجاربی غیر از تجربه‌های خودمان، وجود و هستی ما را وسیع‌تر می‌کند، آنان که در تمام طول عمر خود کتاب‌خوان‌های واقعی بوده‌اند؛ وسعت بی‌انتهای وجود خود را می‌بینند، و البته آن را مدیون نویسندگاه بزرگ هستند. این وسعت را وقتی احساس می‌کنید که با یک دوست غیرکتابخوان خود صحبت می‌کنید. ممکن است او پر از صفات نیک و احساسات لطیف باشد؛ اما در دنیای کوچکی زندگی می‌کند که شاید ما حتی نمی‌توانیم در آن نفس بکشیم…با خواندن آثار برزگ به هزاران مرد تبدیل می‌شوم و باز خودم هستم؛ در ستایش، در عشق، در اخلاقیات و در دانش همراه با آنها از خودم عبور میکنم و فراتر می‌روم؛ اما هیچ گاه تا این اندازه خودم نبوده‌ام

پروفوسر سی اس لوئیس

54. این برتری نا بجا و بی دلیل ادبیات معاصر بر ادبیات کهن این روزها بسیار متداول شده است. از آنجا که من خودم در زمان معاصر یک نویسنده هستم، هیچ وقت آرزو نمی‌کنم کتابخوان‌ها کتاب معاصر نخوانند؛ اما اگر قرار باشد یکی را انتخاب کنند، من خواندن آثار کلاسیک را پیشنهاد می‌کنم

پروفوسر سی اس لوئیس

55. زندگینامه انسان‌های بزرگ را بخوانید. داستان‌های سازنده بخوانید. کتاب‌هایی بخوانید که منبع الهام و ایمان باشند و از همه بالاتر کتاب مقدس را بخوانید.

مک آر داگلاس، مربی اصول رهبری

56. می‌خواهم پیشنهاد کنم اولین و مهم‌ترین کتابی که باید در کلکسیون کتاب‌های هر فردی باشد، کتاب مقدس مذهب اوست. مهم نیست کدام نسخه و از کدام مترجم را انتخاب می‌کنید، داستان همه آن‌ها یکی است.

پت ویلیامز

57. کتاب مقدس از لحاط نمادگرایی و مفهوم بسیار غنی است. من اعتقاد دارم هر علمی بدون این زیر بنا، ناقص است. من کلمات بسیار زیادی خوانده‌ام هم از نویسندگان ادبیات کلاسیک، مذهبی نبوده‌اند. اما، حقیقت طنین انداز است. ما آن را در قلب‌هایمان می‌دانیم و در کتاب مقدس احساس می‌کنیم.

پگی ماتیوس رز

58. شناخت کامل و حقیقی کتاب مقدس باارزش‌تر از هر مدرک دانشگاهی است.

تئودور رزولوت

59. فقط کتاب‌هایی نخوانید که مرتبط با کار یا حرفه‌ی شما هستند. بهترین راه برای داشتن چشم‌انداز وسیع‌تر مطالعه‌ی جامع است.

بیل گیتس، موسس مایکروسافت

60. باید در کتاب ها چیزی وجود داشته باشد، چیزی که ما نمی‌توانیم تصور کنیم، چیزی که زنی را به سوی آتش می‌کشد. باید چیزی آنجا باشد که زنی در خانه‌ای که در حال آتش گرفتن است، می‌ماند تا کتابها را نجات دهد. تو نمی‌توانی برای «هیچ چیز» در آتش بمانی.

گای مونتاگ، آتش نشان داستان برادبری

61. کتاب ها ذهن شما را هوشیار می‌کنند. آن‌ها آرامش، حقیقت، تعادل،آزادی، اعتماد به نفس و شوری بیکران به زندگی شما می‌بخشند.»

بیل آلیس

62. طرح های متحول کننده همیشه از درون کتاب ها به سراغ من آمده اند.

 بل هوکس، پروفسور زبان انگلیسی

63. برای آنکه بتوانید از زندگی خود با کتاب لذت ببرید، باید در هر مرحله برای خود مجموعه ای هماهنگ تعیین کنید. وقتی از یک موضوع به موضوع دیگر بپرید، پس ازمدتی فکر می‌کنید این ناهماهنگی و پراکندگی درست و طبیعی است؛ اما، برعکس بسیار اشتباه است. کمی نظم بخشیدن به مطالعات لازم و خوشایند است و شما باید این کار را انجام دهید. برای مثال اگر بخواهید خانه ای بسازید آیا منتظر می‌مانید که موارد و مصالح خودشان کنار هم قرار بگیرند؟پس، برای ساختتن ذهن باید خودتان مطالب را پیوسته و هماهنگ کنار هم جمع کنید.

استیون لوین

64. از بین رفتن معابد، از دست دادن شان و مقام، نابودی آرامگاه ها جنگ با خردمندان و مبلغان، همه و همه فراموش می‌شوند؛  اما آنچه باقی می‌ماند، کتاب ها هستند.

ویلیام تیورنون

65. از نشانه های فرد متخصص و مهارت حرفه ای او، نظام فکری اوست؛ این است که در حرفه‌ی خود چه کتاب هایی مطالعه کرده است.

برایان تریسی

66. سقراط استعاره ای معروف دارد که به زبان ساده تر این گونه می‌توان تعبیر کرد:یک کتابخوانه باید مانند اتاق عملی برای تولد طرح ها باشد، جایی که تاریخ به دنیا می‌آید و جان می‌گیرید.

نورمن کازینز، نویسنده و ویراستار

67. یک کتاب خیلی خوب باید در سه مرحله از زندگی خوانده شود : یک بار در جوانی، بار دوم در میان سالی و بار دیگر در پیری. همان‌طور که یک بنای خوب را باید در نور صبح،  هنگام ظهر و نیمه شب بازدید کرد.

رابرتسون دیویس

68. با کمک کتاب‌ها می‌توانید ارزش‌های خود را تعریف کنید. اهداف خود را بشناسید و بدانید در واقع چه کسی هستید. به تعبیری، میتوان گفت کتاب ها ماننند آینه ای هستند که ما تصویر خودمان را در آن‌ها می‌بینیم، اما بیش از آن که بازتاب تصویر ما باشند؛ هدایت گراین تصویرند.

رابرتسون دیویس

69. بزرگ ترین عامل تاثیرگذار در زندگی شما، تصویر خود شماست!

ریک وارن

70. در زندگی هرکاری که می‌خواهید انجام دهید؛ خواندن می‌تواند در تحقق بخشیدن به آن موثر باشد.برای پرورش ذهن بهتر از خواندن چیز زیادی سراغ ندارم.

پل آلن، از موسسان مایکروسافت

71. اهمیت خواندن درخواندن نیست، بلکه در زیستن است. خواندن به شما کمک می‌کند تا با اشتیاقی بیشتر، نگاهی عمیق تر و آگاهی والاتری زندگی کنید خواندن، رفتار و اعمال شما را به شدت تخت تاثیر قرار می‌دهد.

استیو لوین، نویسنده

72. تجربه‌های دیگران برای شما و تجربه‌های شما برای دیگران چیزی جدید است. شما میتوانید از آنها درس بگیرید و این بدان معنا نیست که تجربه های تلخ و ناگوار برای شما پیش نمی‌آید. بلکه می‌توان نحوه‌ی برخورد با آن‌ها و سرمشق گرفتن از کسانی را آموخت که در برابر این حوادث سربلند بیرون آمده اند.به کمک کتاب ها می‌توانیم بفهمیم که دیگران چگونه درد، رنج و مصیبت را ساخته اند و چگونه موانع غیرممکن را از میان برده اند.

پت ویلیامز

73. در سال ۱۷۶۰، جان وسلی، بنیانگذار مکتب قاعده گرایی، دوست موعظه‌گر خود، جان ترمبت،را پند می‌دهد که از بی تفاوتی و زندگی یکنواخت پرهیز کند:«آنچه که در گذر زمان به تو آسیب بسیار می‌رساند و من از آن روز می‌ترسم؛ نخواندن است. اگر نخوانی استعداد تو در موعظه گری تقویت نمی‌شود و این موهبت خدادادی را از دست می‌دهی . حال آنکه خواندن همراه با عبادت روزانه و مراقبه آن را قدرت می‌بخشد. با حذف کردن آن اشتباه بزرگی خواهی کرد. هر روز زمانی را برای تعالیم شخصی مقرر کن.»

74. اپرا وینفری درباره‌ی اولین تجربه اش به عنوان گزارشگر رادیو می‌گوید: اگر سلاح خواندن را به عنوان ابزار اصلی زندگی خود در اختیار نداشتم؛ نمی‌توانم تصور کنم کجا و چه کسی بودم. پس از سال ها خواندن و خواندن میتوانستم دستم را بالا ببرم و شعرهایی را که خوانده بودم برای همه ازنو بخوانم. کسی دستمزد انجام دادن کاری را به من می‌داد که عاشق آن بودم-بلند بخوان!

75. سی اس لویس گفته است:«هرچه بیشتر خود را به خداوند بسپاریم؛ بیشتر به خود واقعی مان نزدیک می‌شویم؛ زیرا، او ما را ساخته است. خداوند افراد مختلفی را که من و شما باشیم، خلق کرده است. یکی از دلایلی که من اعتقاد دارم خداوند مالک و هدایتگر ماست، آن است که ما را با افکار و نظریات دیگر اعضای خلقت خود، در ارتباط قرار داده است و کتاب ها بهترین راه گردآوری آن طرح‌ها کنار یکدیگر است. کتاب یکی از وسایل خداوند بر روی زمین است، برای کمک به من و شما در جهت رسیدن به آنچه می‌خواهیم باشیم. من که هرگز دوست ندارم روزی این جهان را برای پیوستن به جاودانگی ترک کنم، تازه متوجه شوم بسیاری چیزهای مهم را جا گذاشته ام. شما چطور؟

76. شاید برای بسیاری از ذهن‌ها، چیزی جالب تر از یک زندگی‌نامه خوب نباشد: هم جذابیت داستان را دارد و هم مسرت واقعی بودن را. می‌گویم واقعی و نه حقیقی، چرا که هیچ‌کس نمی‌تواند حقیقت محض را بنویسد.

ویلیام لیون، استاد زبان انگلیسی

77. فرد اسمیت می‌گوید:«زندگی نامه افراد بزرگ را مطالعه کنید، به زودی درمی‌بابید که بزرگی،بزرگ می‌کند.»

78. من فهمیده‌ام که پشت هرکتاب انسانی ایستاده است. انسانی که باید بسیار به آن اندیشیده باشد. انسانی که بادی زمان زیادی برای به قلم آوردن اندیشه‌هایش صرف کرده باشد و این زمان ممکن است تمام عمر او باشد.

موتاگ در ۴۵۱ درجه فارنهایت

79. خواندن به شما شعف، آگاهی، شوق و توانایی می‌بخشد؛ عاقل آن را تمنا می‌کند، تهی‌مابه از آن می‌گذرد و نادان آن را نادیده می‌گیرد.

هادون رابینسون، نویسنده

80. خواندن فرار من بود و قرارم. مایه تسلی ام، انگیزه‌ام برای انتخاب. می‌خواندم، فقط برای لذت صرف خواندن، برای آرامش دل انگیزی که تو را فرا می‌گیرد،  وقتی کلام نویسنده را در ذهن می‌شنوی و طنین آن را در سر خود احساس می‌کنی.

پاول استر، نویسنده

81. دوریس کرنز گودوین درباره لینکلن می‌نویسد:«کتاب ها دانشگاه او بودند. کلمات، ذهن او را با اذهان بزرگ نسل های گذشته، یکی و یکپارچه کرده بود. دوستان و خویشاوندان او می‌گویندکه آبراهام همه جا در به در به دنبال کتاب بود هر کتابی که به دستش می‌رسید، میخواند. در زمانی که کتاب مانند جنسی نفیس فقط منحصر به طبقه مرفه بود، لینکلن به سختی کتاب تهیه می‌کرد. وقتی که به سختی نسخه هایی از انجیل کینگ جیمز، سیر و سلوک عرفانی جان بانین، داستان های افسانه ای هیجان خود را مخفی نگاه دارد. وقتی که کتاب سیروسلوک عرفانی بانین را در دست گرفته بود، چشمانش چنان برق می‌زد که گویی باور ندارد. آن روز هیچ چیز نخورد و آن شب تا صبح بیدار ماند.

لینکلن به هرجا که می‌رفت، کتابی با خود داشت. هنگام کار در مزرعه به محض آن که فرصتی می‌یافت، کتابی با خود ورق می‌زد به درختی تکیه می‌داد و می‌خواند و بالاخره بارها و بارها خواندن کتاب مقدس و اشعار شکسپیر، روزی ثمر داد و از آبراهام لینکلن رئیس جمهوری شاعر ساخت.»

82. من هرگز به یاد نمی‌آورم کسل و بی‌حوصله شده باشم حتی یکبار؛ چراکه همیشه خانه ای پراز کتاب داشتیم

هریت رومن

83. دیدگاه های بزرک از طرح های بزرگ می‌آیند و طرح های بزرگ اغلب در کتاب ها پیدا میشوند

چرچیل

84. رونالد ریگان رنج های بسیاری داشت او  آموخته بود برای فرار از هرچیز به خواندن روآورد عشقی که از مادرش آموخته بود روزی به من گفت:«مایک مادرم به من گفت که اگر یادبگیری عاشق خواندن شوی هیچگاه تنها نخواهی بود .»

مایکل دیور، مشاور ریگان

85. وقتی شما به فردی یک کتاب می‌فروشید مشتی کاغذ و جوهر و چسب نفروخته اید؛ بلکه زندگی صد درصد جدیدی به او فروخته اید.

کریستوفر مورلی، نویسنده و ویراستار اوایل قرن بیستم

86. از دوستم پرسیدم: من هنوز ۲۵ کتاب دیگر برای خواندن دارم اما می‌خواهم این یکی را هم بخرم فکر می‌کنی این یک بیماری است ؟

دوستم: بله فکر میکنم هست

من: باشد ولی بیماری خوبی است .

جوکوئینان

87. آموزش چه از راه کتاب و چه از طریق تجربه مهمترین کلید موفقیت است. من از جمله افرادی که همیشه کتابهای خودباوری و رشد فردی میخوانم. خیلیها داستان می خوانند و من چیزهایی می‌خوانم تا یادبگیرم چگونه به جای سه دستگاه ورزشی چهارتا بفروشم .

آرت مورنو، تاجر

88. وقتی می‌خوانید افکار خود را تسلیم نظریات و عقاید دیگران می‌کنید این کار به شما چشم انداز دیگری از زندگی می‌دهد اجازه می‌دهد تا بتوانید نوعی دیگر فکر کنید وقتی می‌خوانید با فراز و نشیب های زندگی آشنا می‌شوید سرما وگرمای آن را می‌چشید.

فیل جکسون

89. بچه‌ها چیزهای زیادی از خواندن می‌آموزند خواندن می‌تواند آن هارا به جایی برساند که به تنهایی نمی‌توانستند به آن دست یابند. خواندن در عین حال که سرگرمی لذت بخشی است بچه ها را باهوش تر می‌کند.

ری آلن

90. بخوانید و بدانید کلماتی که در ذهن نگاه می‌دارید جایی در رندگی بیرون خواهد آمد و هدایتگر دیگری خواهد شد زندگی باید ادامه یابد باتواضع و باقلب یک خدمتگزار بخوانید.

پت ویلیامز

91. اگر می‌خواهید از خواندن بهره ای نصیبتان شود با تواضع ، ساده و صادقانه بخوانید نه به شوق آنکه احترام و اعتبار کسب کنید.

توماس کمپس از کتاب درس های مسیح

92. اگر شما دو چشم دو گوش یا دو دست دارید که کار میکند و در دنیای امروز زندگی می‌کنید ، هیچ بهانه ای برای کتاب نخواندن ندارید. پس به دنبال راه هایی باشید که از فرصت محدود خود روی این زمین با کتاب ها نهایت استفاده را ببرید.

93. نمی‌دانید وقتی کتابی را تمام می‌کنید و آن را برای همیشه در قفسه‌ی کتابخانه می‌گذارید، چه باری از روی دوش‌تان برداشته می‌شود. وقتی به آن نگاه می‌کنید که میان کتاب ها جایی رفته و نشسته است گویی به پیروزی‌های خود نگاه می‌کنید. هر کتاب به بخشی از خاطره‌ی زندگی‌تان تبدیل می‌شود؛ چرا که بخشی از زندگی خود را با آن گذرانده اید.

پت ویلیامز

94. کتابخانه‌ی یک انسان نشان موهبت است، نه نشان افتخار.

مارتین لوتر کینگ

95. مارک اپلر نویسنده و سخنران موفقیت، می‌گوید:«ورق نزنید، بخوانید. امروز در روزگاری زندگی می‌کنیم که خواندن سخت شده است، در فرهنگی که با بمباران اطلاعات و بی نیازی به تفکر عمیق، سطحی خواندن عادت شده است. با وجود این، باید بدانید درک و فهم عمیق مسائل فقط با خواندن عمیق به دست می‌آید.»

96. هنگامی که من در سال ۱۹۶۹ برای کار پیش دبلیو کلمنت استون رفتم، مرا در مصاحبه‌ای یک ساعتی نشاند اولین سوالش این بود:« آیا شما تلوزیون نگاه می‌کنید؟»

بعد پرسید: «فکر می‌کنید روزی چند ساعت تلوزیون نگاه می‌کنید؟ »

من پس از حساب و کتابی کوتاه پاسخ دادم: «حدود روزی سه ساعت. »

آقای استون مستقیم در چشم های من نگاه کرد و گفت:«از شما می‌خواهم یک ساعت از آن را بزنید و زمان تلوزیون نگاه کردن خود را به روزی دوساعت کاهش دهید. اگر شما این کار را بکنید سیصد و شصت و پنج ساعت در سال پس انداز کرده اید و اگر آن زمان را به چهل ساعت کار هفتگی تقسیم کنید، خواهید دید که حدود نه هفته به بهره وری زندگی خود افزوده اید. مثل این است که در سال دو ماه اضافه کار کرده اید.» من قبول کردم که این جایگزین بسیار قدرتمندی است و سپس از آقای استون پرسیدم فکر می‌کنند با این یک ساعت اضافه باید چکار کنم؟ او پیشنهاد داد:« من در زمینه‌ی کارم مطالعه میکنم…» من نصیحت او را پذیرفتم و این کار تفاوت عمده ای در زندگی ام ایجاد کرد.

جک کنفیلد، قدرت تمرکز

97. دنیای ما از تلوزیون، فیلم، دی وی دی، سایت های اینترنتی و بازی های یارانه ای تشکیل شده است. همه این وسایل چنین ذهنیتی را به دنبال می‌آورند که « مرا سرگرم کن! نذار مغزم زیاد کار کنه.» در حالی که پیام خواندن این است:«با من سرو کله بزن، منو هول بده، مغزم رو بساز، وادارم کن فکر کنم .»

پت ویلیامز

98. اگر شما در هر زمینه ای پنج کتاب به راستی خوب بخوانید؛ در آ« زمینه به کارشناسی جهانی تبدیل خواهید شد.

پت ویلیامز

99. اگر شما روزی یک ساعت کتاب بخوانید، در عرض ده سال، پانصدو بیست کتاب تمام خواهید کرد و در عمل در بیش از صد رشته مختلف کارشناس جهانی خواهید شد. آیا شما فکر می‌کنید از امروز تا ده سال آینده، کارشناس جهانی شدن در صد رشته‌ی مختلف تاثیری در زندگی شما خواهد داشت؟ در روابط شما چطور؟ راجع به میزان درآمدتان چطور فکر می‌کنید؟ می‌توانید تصور کنید که مردم فقط  برای یک قرار شام یا نهار با شما سرو دست میشکنند؟

جی گوتری، اعضای تیم بازیگران والت دیزنی

100. اگر من مسئول دانشگاه بودم، تاکید می‌کردم که به همه دانشجویان سه مهارت مهم آموزش داده شود:

  • مهارت حفظ کردن
  • تندخوانی
  • چطور فرصت هارا تشخیص دهند و از آن‌ها استفاده کنند.

ریچ ولف، نویسنده

101. یک کتابفروشی مانند گنجینه ای بزرگ است که گنج معرفت و خرد دوران را در خود ذخیره کرده است، همه مخاطرات زندگی و همه ی لذت های شیرین لحظات را؛چرا که فقط در کتابفروشی است که تجربیات همه مردان فرهیخته یکجا موجود است و برای آنان که چشمی برای دیدن، گوشی برای شنیدن و ذهنی برای درک کردن دارند، اشاعه می‌شود.»

102. به یک کتابفروشی رفتم و از خانم فروشنده پرسیدم:«بخش کتاب های خودشناسی و خودیاری کجاست ؟» او جواب داد:« اگر بگم که ازهمون اول هدف ما نقش بر آب شده !»

جورج کارلین، کمدین

103. وقتی وارد یک کتابفروشی می‌شوم، احساس بی کفایتی می‌کنم. کتاب های زیادی آن‌جاست که درباره آن‌ها چیزی نمیدانم. تحصیلات به شما یاد می‌دهد که بتوانید بخوانید و خواندن، تحصیل کردن را می‌آموزد. این موضوع امروزه اهمیت بالایی دارد؛ چرا که جامعه در حال تغییر است.

فیشر دی بری، مربی تیم فوتبال نیروی هوایی

104. چیزی خاص درباره‌ آنان که به کلمات مکتوب علاقمندند وجود دارد. آن‌ها موجوداتی هستند فرهیخته، با معلومات و انسان .

ناتان پاین، کتابفروش

105. کتابفروشی جایی است که ما می‌توانیم با افراد زیادی برای همیشه ارتباط برقرار کنیم.

استفان ریگو، مدیر مسئول انتشارات بارنز.اند.نوبل

106. وقتی ما کتاب جمع می‌کنیم، درواقع، شادی و مسرت جمع می‌کنیم.

وینسنت استارت، نویسنده و کلکسیونر کتاب

107. خواندن کاری درست و شایسته است. من با خواندن کتاب های ارزشمند در جهات بسیاری رشد کرده ام. دست کم روزی یک ساعت را به کتاب خواندن اختصاص داده ام. اما اعتراف می‌کنم باید هدفی تعیین کنم و شاید اگر هدفی داشتم بسیار بیشتر از این خوانده بودم.»

108. برای کودکان با صدای بلند بخوانید و خودتان یک کودک شوید. به کلماتی که می‌خوانید گوش دهید. آن وقت ببینید که به راستی چه کسی کتاب خوانده است؟ شاید صدای مادرتان را بشنوید که همان داستان را زمانی برای شما خوانده است و یا حتی صدای پدربزرگتان را. کلمات از میان نسل ها عبور می‌کنند؛ به اعماق آب ها و فراتر می‌روند، تمدن ها را می‌سازند . در نهایت، راه خود را به گذشته پیدامی‌کنند. داستانی که می‌خوانید و قصه داستان خواندن شما، پل میان نسل ها را می‌سازد.

راجرروزنبلات، مقاله نویس

109. شما ممکن است ثروت مادی بی حد و حصری داشته باشید صندوقچه ای جواهرات و کیفی پر از طلا اما هرگز ثروتمند تر از من نخواهید بود من مادری داشتم که برایم کتاب می‌خواند.

پیت ویلیامز

110. کودکان کتابخوان هنوز ذائقه‌ی خود شکل نداده اند. بزرگترها واسطه ای برای معرفی کتاب های خوب به بچه ها هستند.

مجله وال استریت

111. بچه ها در دامن پدر و مادرانشان کتابخوان می‌شوند.

امیلی باچوالد، نویسنده

112. شما از پدر ومادرتان عشق و شادی می‌آموزید یاد می‌گیرید چطور یک پارا قبل از دیگری بگذارید. اما وقتی کتاب ها باز می‌شوند، شما یاد می‌گیرید که دو بال دارید.

هلن هایز، هنر پیشه

113. معلمان با گذاشتن بار سنگین کتاب های درسی به دوش دانش آموزان، آتش عشق علاقمندترین  کتابخوان ها را نیز خاموش می کنند .

پاتریک ولش، دبیر انگلیسی دبیرستان

114. خواندن را فقط توصیه نکنید، عشق به آن را برانگیزید.

پت ویلیامز

115. بچه های ما پیام های زنده ای هستند که ما آن ها را به زمانی می‌فرستیم که نخواهیم دید.

آرت لینکتر

116. اکنون با حیرت به گذشته نگاه می‌کنم، به تصادفی کوچک که کتاب های خاص را پیش پایم قرار داد و این که چگونه در کودکی با کتاب ها بزرگ شدم، گویی در دست های قدرتمند پدر و مادری که هرگز نشناختم و جای خالی آن‌ها را بسیار زیاد احساس می‌کردم، به جایی امن و گرم می‌رفتم. به درون کتاب ها.

وینس پاسارو، نویسنده

117. یک راه آموزش نسل های بعد، کتاب خواندن برای آن‌هاست. من برای فرزندانم بیش از ده هزار جلد کتاب به جا خواهم گذاشت.

ریک وارن، نویسنده و کشیش

118. در دنیا هیچ چیز شیرین تر از آن نیست که برای کودکانتان کتاب بخوانید و بعدها وقتی بزرگ شدند، آن‌ها برایتان کتاب بخوانند.

دیورا نورویل

119. بهترین سرمایه گذاری ای که میتوانید در زندگی بکنید، یادگیری دائم و همیشگی است؛ و خواندن بهترین راه دنیا برای فعال، هوشیار و مشتاق نگاه داشتن مغز است.

پت ویلیامز

120. وقتی شما مجبور شوید بخوانید و بالاخره راهی برای دوست داشتن آن پیدا می‌کنید.

پت ویلیامز

۱۲۲ هر کتاب یک حرکت است و هر حرکت بزرگ یک کتاب .

مارتین لوتر کینگ

۱۲۳ آهن در صورت استفاده نشدن زنگ می‌زند، آب با راکد ماندن خلوص خود را از دست می‌دهد و به همان ترتیب تنبلی و سکون شیره‌ی ذهن را می‌کشد.

لئوناردو داوینچی

۱۲۴ بهترین چیزها آموختن است. پول‌تان را ممکن است بدزدند یا از دست بدهید، قدرت و سلامتی تحلیل می‌رود، اما آنچه که اختیارش را به ذهن‌تان بسپارید، برای همیشه متعلق به شما خواهد بود.

لوئیس لامور

۱۲۵ هنگامی که ذهن انسان با طرحی جدید گسترش می‌یابد، دیگر هیچ‌گاه به ابعاد اولیه‌ی خود باز نمی‌گردد.

اولیور وندل هولمز، نویسنده و فیزیکدان

۱۲۶ مردم فقط با انجام دادن یک چیز می‌توانند از آنچه اکنون هستند، بهتر شوند:

خواندن! این فعالیت فراموش شده، گذرگاه رسیدن به بزرگی است. مردم با خواندن دریچه قلب هایشان را به سوی افرادی باز می‌کنند که شاید به خاطر فاصله‌ها هیچ‌وقت افتخار ملاقات ایشان نصیبشان نمی‌شد. سی اس لوئیس سقراط، بیلی گراهام و همین طور بسیاری از بزرگان، هر وقت کتابی را می‌گشایم که به آن‌ها گوش دهم، با من سخن می‌گویند.

یک معلم مدرسه

۱۲۷ وقتی شما کتاب می‌خوانید می‌توانید مکث کنید و درباره آنچه شخصیت داستان تجربه می‌کند، فکر کنید . اما با فیلم نمی‌توانید این کار را بکنید.

دوستی جوان

۱۲۸ خواندن ما را بزرگتر می‌کند؛ زخم های عمیق درون ما را التیام می‌بخشد؛ و ما را به گشت و گذار سرزمین های بکری می‌برد که هرگز نمی‌توانستیم کشفشان کنیم.

چاک سوئیندل، نویسنده و کشیش

۱۲۹ خواندن از روی صفحه‌ی رایانه بیست و پنج درصد کندتر از خواندن از روی کتاب است.

پت ویلیامز

۱۳۰ آموختن چگونه آموختن یکی از با ارزش ترین چیز هائیست که در زندگی می‌توانیم داشته باشیم.

جان نایسبیت ، نویسنده

۱۳۱ درک کنید که زمان یادگیری شما هرگز از راه نمی‌رسد و هرگز پایان نمی‌یابد یاد گرفتن مبدا یا مقصد نیست، بلکه جریانی همیشگی است؛ یک سفر. خود را برای افکار جدید، طرح های جدید و فناوری جدید آماده کنید. با پیشرفت های جدید علم، رهبری توقف کند به سرعت کنار رانده می‌شود.

موریس

۱۳۲ من همیشه اعتقاد داشته ام که خواندن بهترین راه یادگیری اصول رهبری و مدیریت است. من همیشه تیم مدیریت خود را در وال _مارت تشویق کرده ام تا برای خود کتابخانه ای از کتاب های بازرگانی و رشد تهیه کنند.

دن سودر کوئیست ، مدیر داخلی وال_مارت

۱۳۳ هر روز چیزی بخوانید که هیچ‌کس آن را نمی‌خواند؛

هر روز فکر کنید که هیچ‌کس به آن فکر نمی‌کند؛

هر روز کاری انجام دهید که هیچ‌کس آن را انجام نمی‌دهد.

برای ذهن خوب نیست که همواره بخشی از وحدت جمع باشد.

کریستوفر مورلی، نویسنده و ویراستار

۱۳۴ اگر ما اسیر خودمان هستیم؛ کتاب ها وسایل فرار در اختیارمان خواهند گذاشت و اگر در حال فرار از خودمانیم، کتاب ها راه برگشت را نشان‌مان خواهند دادو

هلبروک جکسون ، نویسنده و روزنامه نگار

۱۳۵ اگر سعی کنید به جای کیف پول‌تان، محتویات ذهنتان را پر کنید، هیچ کس نمی‌تواند آن را از شما بگیرد. سرمایه گذاری روی دانش و معرفت همیشه بهترین سود را خواهد داشت.

بنیامین فرانکلین

۱۳۶ اگر مجبور شدی از یک وعده خوراکت بگذری، بگذر؛ اما از کتاب نه!

جیم ران

۱۳۷ بدون حکومت می شود زندگی کرد ولی بدون کتاب و مطبوعات نه

آبرهام لینکن

۱۳۸ به نظر من کتاب بیش از درس و معلم به انسان می آموزد. من نه دهم معلومات خود را از کتاب آموخته ام و یک دهم را از معلم و درس

آیت الله محمد حسین طباطبایی

۱۳۹ باور کنیداین تنها یک کتاب خوب است که می تواند در دشوارترین لحظه ها زندگی تان را غرق احساس بینظیر آزادگی کند. معجزه کتاب را جدی بگیرید

محمود معظمی

۱۴۰ بهترین سخن گویان و یاران، کتاب است و آن گاه که دستان تنهایت نهند می توانی به آن سرگرم شوی. اگر او را هم راز خویش قرار دهی، سر تو را فاش نمی کند و با کتاب است که می توان به دانش و نیکی ها دست یافت

بیهقی

۱۴۱ برای نابودکردن یک فرهنگ نیازی نیست کتابها را سوزاند؛ کافی است کاری کنید مردم آن ها را نخوانند

ویکتور هوگو

۱۴۲ آدم تنها در بهشت هم باشد به او خوش نمی گذرد ولی کسی که به کتاب یا تحقیق علاقه مند است هنگامی که به مطالعه یا تفکر مشغول است جهنم به تنهایی برای او بهترین بهشت است.

موریس مترلینگ

۱۴۳ آنچه را می توان بعد از بیست سال تجربه آموخت، مطالعه صحیح در یک ساعت به ما می آموزد

کاردیل

۱۴۴ افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید و یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیونها انسان رادر راه مخصوصی بیندازد

انیشتین

۱۴۵ تمام افکار خود را روی کاری که در حال انجام آن هستید، متمرکز کنید پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزانند

گراهام بل

۱۴۶ کتاب، مونس و غمخوار اوقات حزن و خستگی است که غم و اندوه را به سرور و شادمانی تبدیل می کند؛ رنج و غم را از آینه ی خاطر زدوده و گنجینه ی ذهن را پر از گوهرهای گرانبها می کند

سموئل اسمایلز

۱۴۷ کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می کند: کتابهایی که می خوانید و انسانهایی که ملاقات می کنید

مک لوهان

۱۴۸ هنگامخواندن کتاب مشکل برای اولین بار آن را بخوانید بدون آن که هرگز برای پیدا کردن لغات یا تفکر برای فهمیدن مطلبی که در آن لحظه نمی فهمید توقف کنید

مورتیمر جی آدلر

۱۴۹ یک دوره کلاس سریع خوانی خوب، فقط نباید آموزش دهد که چگونه سرعت خواندن را افزایش دهیم، بلکه باید سرعتهای متفاوت خواندن را تعلیم دهد. این کلاسها باید خواننده را به شکلی بار آورد که سرعت خواندن را بر اساس کیفیت موضوع تغییر دهد

مورتیمر جی آدلر

۱۵۰ کی از کتاب‌های جدید رو از کتاب‌فروش خواستم برام بیاره؛ ورق زدم، حرف ‌تازه‌ای نداشت. اما تو یکی از صفحه‌ها موضوع مهمی رو که هی ازش طفره می‌رفتم بهم یادآوری کرد. کتابو نخریدم. ولی اجرای اون ایده درخشان رو مدیون همون چند لحظه ورق‌زدن کتاب هستم.

شاهین کلانتری

۱۵۱ کتاب‌ تلویزیون آدم‌های باهوش است.

طاهره شفیعی

۱۵۲ اگر روزی ۱۵دقیقه ‎کتاب بخوانی، از متوسط مطالعه ایرانی‌ها بیشتر خوانده‌ای.

سید محمد حسینی

۱۵۳ ‏همانطور که برای انتخاب غذای خود سخت‌گیرانه عمل می‌کنید در انتخاب ‎کتاب هم اینطور باشید.

سیدمحمدحسینی

۱۵۴ ‏هرچه بتوانید به افراد بیشتری کمک کنید تا ‎کتاب هایی بخوانند که تغییرات مثبت در بینش و زندگی‌شان ایجاد شود، میزان موفقیت شما هم بیشتر است.

سیدمحمدحسینی

۱۵۵ هر یک ثانیه‌ای که با چت‌کردن هدر می‌رود؛ می‌تواند صرف مطالعۀ یک کتاب خوب بشود.

شاهین کلانتری

۱۵۶ ‏زمانی چند کتاب خوانده بودم و فکر می کردم اهل مطالعه هستم. این خودبزرگ بینی روزگارم را سیاه کرد. حالا که خیلی بیشتر خوانده ام، مثل مادری که نوزاد گرسنه اش را شیر نداده، مدام نگران انبوه کتاب هایی هستم که هنوز نخوانده ام.

رسول والی

۱۵۷ ‏وقتی می‌شود در بین صفحات ‎کتاب پرواز کرد چرا باید به قدم زدن در آن قانع بود؟

سید محمد حسینی

۱۵۸ ‏از کسی نترس که صدها کتاب خوانده, از کسی بترس که یک کتاب را صدها بار خوانده است.

محمدرضا معاشرتی

۱۵۹ ‏یک کتاب حاصل مطالعات و تجربه های زیسته نویسنده اش است که تقریبا به رایگان در اختیارمان قرار می گیرد.

علی مهدی زاده

۱۶۰ ‏همین‌که نمی‌توانیم انگشتمان را روی کاغذ فشار دهیم و وصل شویم به دنیای بی‌انتهای اینترنت از مزایای خواندن کتاب چاپی است. ازاین‌جهت که همه‌جانبه، غنی‌تر، عمیق‌تر و آهسته‌تر پیش می‌رویم و رمزگشایی کلمات هم برایمان شیرین‌تر می‌شود.

زهرا شریفی

۱۶۱ ‏لکن طوری باشید که کتاب بگوید: تو رو سر جدت قسم بگیر بخواب!

مائده عفتی

۱۶۲ ‏گاهی خواندن هزاران و خروار‌ها کتاب راه را به جایی نمی‌برد.
در عوض ممکن است، خواندن جمله‌ای کوتاه در گوشه‌ای از کتاب قدیمی و کم فروش، ما را به هدفمان برساند.

مجید تکلی

۱۶۳ کتاب خواندن، دارویی است که
به نسخه نیاز ندارد …
دوز آن هم محدودیت ندارد.

طاهره شفیعی

۱۶۴ ‏از بین تمام آیین های کتابخوانی مراسم سفر یک روزه به کتاب های خوانده شده را بیشتر دوست دارم. این کار جنس دیگری از لذت دارد.

مائده عفتی

۱۶۵ ‏راستش می‌دونید چرا مطالعه می‌کنم؟
چون کتاب آدمو نترس می‌کنه.
هر چی بیشتر می‌خونی کم‌تر از مرگ و زندگی می‌ترسی.

شاهین کلانتری

۱۶۶ ‏روزانه کتاب خواندن و نوشتن های روزانه می تونه پیوندهای مفید و با ارزشی رو بین ما و خواسته هامون به وجود بیاره و به مرور محکم ترش کنه، همینطور پیوندهای سست و بی فایده رو از بین ببره.

زهرا قاسمی

۱۶۷ اگر با خواندن کتابی اندکی بر خردمان افزوده شود، آن کتاب را بارها باید خواند.

علی مهدی زاده

۱۶۸ کتاب خواندن باعث میشه که بفهمیم:

۱٫ زندگی آنقدر که فکر میکنیم سخت نیست، مگر آنکه خودمان سخت بگیریم.
۲٫ دیدگاهی که ما از دنیای اطراف داریم همیشه با بقیه افراد یکی نیست.
۳٫ ما فقط جزء کوچکی از این کره خاکی هستیم و غرور درباره داشته هایمان در این دنیا واقعا معنا ندارد.

علی اردکانی

۱۶۹. هر ‎کتاب
آیتی است از جهلی که نویسنده‌اش، جرأت و فرصتِ اعتراف آن را یافته است.

طاهره شفیعی

۱۷۰ کتاب ما را به دنیایی می‌برد فراسوی زمان.

پریسا حسینی

۱۷۱ کسی که مطالعه نمی کند نسبت به کسی که خواندن بلد نیست هیچ برتری ندارد.

مارک تواین

۱. مطالعه، لذت بی‌نظیر باخودبودن، ولی تنها نبودن است. (علی عبداله‌زاده)
۲. مطالعه، رهایی از خودگرفتاری و بازگشت شکوهمند به خویشتن در هنگام خودگریزی است. (علی عبداله‌زاده)

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

12 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید