جستجو برای:
سبد خرید 0
  • دوره های آموزشی
    • تربیت مربی
    • مرورنویسی
    • قدرت مطالعه
    • هدفگذاری
    • نقشه ذهنی
  • مرتابلاگ
    • تقویت ذهن و حافظه
    • مطالعه و یادگیری
    • تندخوانی
    • رشد فردی
    • موفقیت
    • معرفی کتاب
    • تمرکز
  • پادکست
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 02532902308
  • info [at] mertaa.ir
سبد خرید 0
0
مرتا
  • دوره های آموزشی
    • تربیت مربی
    • مرورنویسی
    • قدرت مطالعه
    • هدفگذاری
    • نقشه ذهنی
  • مرتابلاگ
    • تقویت ذهن و حافظه
    • مطالعه و یادگیری
    • تندخوانی
    • رشد فردی
    • موفقیت
    • معرفی کتاب
    • تمرکز
  • پادکست
  • تماس با ما
ورود و ثبت نام
مرتا > مهارت های تندخوانی > ۶ راه برای اینکه ایده تان بر سر زبانها بیفتد

۶ راه برای اینکه ایده تان بر سر زبانها بیفتد

دی 30, 1396
ارسال شده توسط سید محمد حسینی
مهارت های تندخوانی
0 بازدید
کتاب مسری

راهنمای مطالعه:

  • ? معرفی کتاب مسری ✏️ نویسنده : جونا برگر ? انتشارات : ثروتمندان خودساخته
  • ☑️ نکتۀ پایانی : این، معرفی مفصّلی بود از کتاب مسری؛ اگر تا به حال این کتاب را نخوانده اید، حتماً آن را خریداری کنید و با برنامه ریزی، در یک هفته تمامش کنید.  نه تنها  خسته تان نمی کند، بلکه به قدری لذت بخش و شیرین است که دوست دارید خواندنش را ادامه دهید و دست از خواندن آن برندارید!! ??

? معرفی کتاب مسری
✏️ نویسنده : جونا برگر
? انتشارات : ثروتمندان خودساخته

❗️ همه ما تا به حال دیده ایم که چطور یک ویدئوی جالب و خنده دار، در عرض چند روز، مثل ویروس در شبکه های اجتماعی منتشر می شود!
❓ اما دلیل این موضوع چیست؟ برای مثال چه می شود که یک ویدئوی طنز، یا حتی یک ویدئوی احساسی و غم انگیز، یا هر پیام دیگری، بین میلیون ها نفر دست به دست می شود و همه درمورد آن صحبت می کنند؟
? جونا برگر، در کتاب مسری، به شش عامل مهم برای ویروسی شدن پیام ها اشاره می کند البته فرقی نمی کند چه را بخواهید ویروسی کنید، شاید بخواهید پیام تبلیغاتی‌تان ویروسی شود یا حتی شاید بخواهید دابسمشی بسازید و خودتان را معروف کنید!! ?
۱️⃣ اعتبار اجتماعی : برای ویروسی شدن پیامتان، باید یک اعتبار اجتماعی برای فردی که درحال ویروسی کردن پیامتان است، ایجاد کنید! این را بدانید که همه دوست دارند درمورد خودشان حرف بزنند و راحت تر بگویم، به دوستانشان پُز دهند! اگر اطلاع داشته باشید، ? اسنپ برای برخی از کاربرانش، در هنگام درخواست سفر، یک پیام “ناکجامیری” نشان می دهد!! اگر شما آن پیام را تأیید کنید، اسنپ شما را به مکان های مختلف می بَرد و در یک کلام بگویم، شما شگفت زده خواهید شد!! قطعاً شما از این اتفاق، به تمام دوستانتان اطلاع می دهید که من در هنگام درخواست سفر، یک پیام را مشاهده کردم و … تا آخر!! و با این کار، برای خودتان، اعتباری در بین دوستانتان ایجاد کرده اید!! پیامی را بسازید که افراد برای خودشان اعتبار اجتماعی درست کنند و با آن، پُز بدهند! ?
۲️⃣ زنجیره ها : کاری کنید مردم با شنیدن ‌یک کلمه یا دیدن یک تصویر، شما را به خاطر بیاورند!! برای مثال یک دختر نوجوان، در سال ۲۰۱۱ یک آهنگ به نام «جمعه» منتشر کرد! ? این آهنگ به قدری افتضاح بود که منتقدین آن را به عنوان بدترین آهنگ تاریخ موسیقی نام گذاری کردند!! این آهنگ، بیش از ۳۰۰ میلیون بازدید در یوتیوب و چندمیلیون بازدید در وبسایتهای دیگر داشته است!! اما نکتۀ قابل توجه این است که در روزهای جمعه، جستجوی این آهنگ، افزایش پیدا کرده است و این، یعنی زنجیره!! وقتی روز جمعه می رسد، با شنیدن کلمۀ جمله، یادِ آن آهنگ می افتم و جستجویی را انجام می دهم!! پیامی را بسازید که کاربران با شنیدن کلمه ای یا دیدن تصویری یا هرچیز دیگر، یادِ شما بیفتند!! مثلاً وقتی تصمیم می گیرند برای خود قهوه درست کنند، یادِ آن کاکائوی خوشمزه ای بیفتند که شما تولید می کنید!! ??
۳️⃣ احساسات : یک ویدئوی غم انگیز که شما را به گریه بیندازد، یا تصویر کاریکاتور

و خنده دار که شما را بخنداند، می تواند ویروسی شود! قطعاً دابسمش های زیادی را دیده‌ایم که در عرض چند روز در همه جا منتشر شده اند؛ چرا؟! چون خنده دار بوده اند! چون احساسات بیننده را برانگیخته اند!! سعی کنید پیامی را تولید کنید که احساسات هرفردی را تحت تأثیر قرار دهد تا شاید بتوانید با احساسات مخاطبان بازی کنید و پیامتان را ویروسی کنید!
۴️⃣ عمومیت : یک رستوران در نیویورک غذاهای خیلی خوبی دارد! مردم ساعت ها در صف ها می ایستند تا نوبتشان شود و غذای خوشمزه و ارزان‌شان را دریافت کنند!! برخی اوقات از این طرف تا آن طرف را که نگاه کنید، مردم در صف ایستاده اند! صاحبان همان رستوران در آن طرف خیابان، یک رستوران دیگر راه انداختند؛ با همان غذا، با همان بسته بندی؛ ولی … از آن رستوران استقبال نشد!! فکر می کنید دلیلش چه چیزی است؟! تقلید!! تقلید از مردم!! درست است! وقتی شما صف طولانی مردم را می بینید که منتظر هستند تا نوبتشان برسد و غذای خود را دریافت کنند، چه دلیلی وجود دارد تا به رستوران آن طرف خیابان مراجعه کنید؟! کاری کنید که پیامتان، محصولتان یا هرچیز دیگری که قصد ویروسی کردن آن را دارید، طوری ویروسی شود که در عموم مشاهده شود و همه درمورد آن صحبت کنند یا از آن استفاده کنند!! در نتیجه، مردم از یکدیگر تقلید می کنند و به سمت شما می آیند!
۵️⃣ ارزش کاربردی : یکی از عوامل دیگر ویروسی شدن، ارزش کاربردی پیامتان است! مردم دوست دارند اطلاعاتی را که برایشان ارزش کاربردی دارد، با یکدیگر به اشتراک بگذارند. قطعاً شما هم همینطور هستید!! برای مثال در تلگرام یک ویدئو را مشاهده می کنید که در آن چند روش برای صرفه جویی در وقت روز را توضیح می دهد!! احتمالاً آن ویدئو را به دوستان یا همکارانتان ارسال می کنید تا آنها هم بتوانند در وقت خود صرفه جویی کنند!! یا حتی ممکن است برخی از پست های کانال مرتا را که در رابطه با تکنیک های تندخوانی است را برای دوستان خود هم ارسال کرده باشید!! چون برایتان مفید بوده است و با خود گفته اید که چه بهتر که دوستان من هم با این تکنیک ها آشنا شوند!! ? ?? سعی کنید پیامی را که قصد دارید ویروسی اش کنید، دارای ارزش کاربردی باشد و دیگران را ترغیب کند تا به اشتراکش بگذارند و پیام شما بیشتر دیده شود!! ?
۶️⃣ داستان سازی : داستان ها در جذابیت پیام شما نقش بسیار مهمی دارند!! کمی بنشینید، فکر کنید و بررسی کنید که چگونه می توانید برای پیامتان یک داستان جذاب تولید کنید. این داستان می تواند در چند جلمه خلاصه باشد، می تواند در یک ویدئوی چند دقیقه باشد که در آن افراد مختلفی بازی کرده اند!! یا حتی در یک تصویر و یا حتی یک اینفوگرافی جذاب!! داستان ها منابع مهمی برای یادگیری هستند و شما می توانید با داستان هایتان کاری کنید که مخاطبان، از آن پیام اخلاقی بگیرند!! ? اما مخاطبانتان را به هیچ وجه سردرگم نکنید و از داستانتان، یک هدف داشته باشید. ممکن است این هدفتان افزایش فروش باشد، ممکن است برندینگ یا هرچیز دیگری!! از ساختن داستان غیرمرتبط به پیامتان هم خودداری کنید!! در نهایت، باز هم تکرار می کنم : «از ساخت داستان، چه هدفی دارید؟»

☑️ نکتۀ پایانی : این، معرفی مفصّلی بود از کتاب مسری؛ اگر تا به حال این کتاب را نخوانده اید، حتماً آن را خریداری کنید و با برنامه ریزی، در یک هفته تمامش کنید.  نه تنها  خسته تان نمی کند، بلکه به قدری لذت بخش و شیرین است که دوست دارید خواندنش را ادامه دهید و دست از خواندن آن برندارید!! ??

لینک خرید از سایت مدیر سبز :  yon.ir/XlUh6
به قلم یونس رحیم زاده
اشتراک گذاری:   کپی لینک:  https://mertaa.ir/?p=6371
سید محمد حسینی
درباره سید محمد حسینی

معمولا من را با یک کت در حال خواندن یک کتاب یافت می‌کنید! به طور متوسط هفته‌ای 5 کتاب می‌خوانم و آرزویم این است که به مردم کمک کنم با خواندن کتاب به افرادی بی‌رقیب، مستقل و پولدار تبدیل شوند.

نوشته های بیشتر از سید محمد حسینی

مطالب زیر را حتما بخوانید

  • تندخوانی چیست؟ صفر تا صد تندخوانی
    تندخوانی چیست؟ صفر تا صد تندخوانی
  • بخوان برای موفقیت ۶ ( پادکست ۵۱ تا ۶۰ )
  • ناشران اصیل ایرانی از کتابخوانی چه می‌گویند
  • جملات زیبا درباره کتاب
    +100 جمله زیبا در مورد کتاب و کتابخوانی از بزرگان و کتابخوانان
  • چرا تندخوانی را یاد بگیریم؟
    اگر یکی از این ۱۲ عارضه را دارید، باید کتابخوانی را یاد بگیرید!
  • 10 پست برتر اینستاگرام مرتا
    ۱۰ پست پرطرفدار در اینستاگرام مرتا
دوره خصوصی هدفگذاری و برنامه ریزی

دوره خصوصی خودشناسی، هدفگذاری و برنامه ریزی (غیرحضوری)

4.29 7 رای
700,000 تومان

خیلی از ما اهداف و برنامه های خوبی را برای خودمان در نظر میگیریم ولی چرا معمولا بیشترمان به آن…

37
700,000 تومان
دوره آنلاین قدرت مطالعه (تندخوانی کاربردی)

دوره آنلاین قدرت مطالعه (تندخوانی کاربردی)

4.31 13 رای
790,000 تومان

مرتا متولد شد تا رابطه‌ی آدن‌ها را با کتاب بهتر کند. ما در مرتا دلیل کتاب نخواندن را، یادنگرفتن مطالعه…

63
790,000 تومان
دوره تربیت مربی تندخوانی و کتابخوانی

دوره تربیت مربی تندخوانی و کتابخوانی (بلندمدت + خصوصی + غیرحضوری)

ما می‌خواهیم شما یک کتابخوان فوق حرفه‌ای شوید و بتوانید دیگران را نیز مانند خودتان کتابخوان کنید.

0
5,000,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

code

دسته‌بندی مقالات
  • کتابخوانی
  • کتابگردی (معرفی کتاب)
  • مهارت های تقویت ذهن و حافظه
  • مهارت های تمرکز
  • مهارت های تندخوانی
  • مهارت های شغلی (رشد فردی)
  • مهارت های مطالعه و یادگیری
  • موفقیت
داستان سید محمد حسینی و مرتا
از کودکی همواره علاقه به مطالعه داشتم؛ بزرگ‌تر که شدم، دیدم هیچ چیز مثل مطالعه به من آرامش نمی‌دهد و حتی در زمان‌های کاری، مشغول خواندن هستم. آرزویم این بود کاری پیدا کنم تا روز و شب کتاب بخوانم و درآمد داشته باشم! تا این‌که اواخر سال ۹۵ در حالی که مهارت‌های مطالعه و یادگیری (مانند تندخوانی) را می‌آموختم، ایده‌ی مرتا به ذهنم رسید و از ابتدای سال ۹۶ شروع کردم. مرتا (مرکز رشد و تعالی آیندگان ایران) محلی است که مناسب ۵ درصد مردم است که به معنای واقعی دانشجو هستند. افرادی که به آموزش‌های مدرسه و دانشگاه بسنده نکرده‌اند و برای رشد، تعالی و توسعه فردی خود برنامه‌ریزی دارند و سرمایه گذاری می‌کنند، پس به شمایی که این متن را تا اینجا خواندی، باید تبریک گفت! خوش آمدید!
تماس با ما
  • قم – بلوار امین – روبروی صدا و سیما – پلاک 547 – واحد 1
  • 025-32902308
  • info@mertaa.ir
محصولات
  • کیف کتاب مرتا
    کیف کتاب بنددار طرح خطاطی
برچسب‌های مرتابلاگ
تمرکز توسعه فردی خوان و کسب رادیو تلویزیون مرتا قدرت مطالعه معرفی کتاب خوب معرفی کتاب رمان نویسندگی هدفگذاری کتاب روضه کتابگردی کتابگزینی
نمادهای اعتماد
درباره مرتا
مرتا
ما موظفیم که به شما کمک کنیم تا بهتر و بیشتر کتاب بخوانید، کتاب های خوب بخوانید، در کار و زندگی تان رشد چندجانبه داشته باشید به آن امید که با هم جامعه ای نخبه بسازیم!
مارا دنبال کنید:
تمامی حقوق این وبسایت، محفوظ و متعلق به مرتا می‌باشد.
keyboard_arrow_up

کتاب رایگان آموزش 0 تا 100 تندخوانی منتشر شد!

برای دریافت کتاب رایگان "آموزش 0 تا 100 تندخوانی"، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید. کتاب به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

ایمیل با موفقیت برای شما ارسال شد.